تصویر

سلام از اینکه به ما هم سر زدید متشکرم این وبلاگ هنور آزمایشی کار میکند

تصویر

سلام از اینکه به ما هم سر زدید متشکرم این وبلاگ هنور آزمایشی کار میکند

زمستان زیبای ابیانه از نگاه دوربین

ابیانه از روستاهای شهرستان نطنز در استان اصفهان است. در ۴۰ کیلومتری شهر نطنز واقع است. این روستا را به اعتبار آثار و بناهای تاریخی پرتنوعش باید از زمرهٔ استثنایی ‏ترین روستاهای ایران به شمار آورد.
ابیانه نقطه ‏ای خوش منظره و خوش آب و هوا و دارای موقعیت طبیعی مساعدی است. در دورهٔ صفویه هنگامی که شاهان صفوی برای ییلاق به نطنز می‏رفتند بسیاری از نزدیکان آنها و درباریان ترجیح می‏دادند در ابیانه اقامت کنند.
مردم ابیانه به سبب کوهستانی بودن منطقه و دور بودن محل آنها از مراکز پر جمعیت و راههای ارتباطی، قرنها در انزوا زیسته و در نتیجه بسیاری از آداب و رسوم قومی و سنتی و از جمله زبان و لهجهٔ قدیم خود را حفظ کرده ‏اند. زبان مردم ابیانه فارسی با لهجهٔ خاص ابیانه ‏ای است که با لهجه‏ های متداول در جاهای دیگر تفاوت اساسی دارد.
 
 
 
 
 
نظرات 2 + ارسال نظر
شهرام یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 02:32 ق.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام دوست عزیز

موفق باشی

[ بدون نام ] یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:42 ب.ظ http://shekoohi.blogsky.com

سلام
وبلاگ کامپیوتر در نظر دارد به منظور بالا بردن آمار بازدید وبلاگتان از شما دوست عزیز در خواست کند که لینک این وبلاگ رو در لینکستان سایتتان با نام (راز ورمز کامپیوتر( قرار داده و به ما اطلاع دهید تا ما هم به این حرکت شما جواب قاطعانه که همان گذاشتن لینکتان در وبلاگی با آمار بازدید ۳۰۰تا ۴۰۰ بازدید کننده در روز است را می دهیم
با تشکر
مدیریت وبلاگ کامپیوتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد