تصویر

سلام از اینکه به ما هم سر زدید متشکرم این وبلاگ هنور آزمایشی کار میکند

تصویر

سلام از اینکه به ما هم سر زدید متشکرم این وبلاگ هنور آزمایشی کار میکند

آنچه در مورد آی فون (iPhone) محصول جدید کمپانی اپل نمی دانید

آنچه در مورد آی فون (iPhone) محصول جدید کمپانی اپل نمی دانید

منبع: WinBeta.Net

سرانجام پس از مدتها انتظار، عرضه تلفن همراه "آی فون" محصول شرکت اپل، در فروشگاه های آمریکا از روز جمعه 29 ژوئن (8 تیر ماه) آغاز می شود. برخی از مردم روزها در برابر فروشگاه های اپل و شرکت AT& T در صف ایستاده اند تا اولین کسانی باشند که این گوشی را می خرند.

انتظار می رود هزاران نفر دیگر نیز در طول اولین روزعرضه تلفن همراه، برای خرید آی فون صف بکشند زیرا فروشگاه ها، فروش این تلفن را تازه از ساعت 18 بعدازظهر (به وقت محلی) آغاز خواهند کرد. آپل می گوید به هر نفر بیش از دو آی فون فروخته نخواهد شد.

عرضه آی فون در اواخر سال 2007 در اروپا و در سال 2008 در آسیا آغاز خواهد شد. از زمانیکه در ژانویه 2007 این تلفن همراه در نمایشگاه سالانه فن آوری "مک ورلد" در سانفرانیسکو توسط استیو جابز، مدیر اپل معرفی شد، بسیاری از رسانه ها به این موضوع پرداختند.

برخی از وبلاگ ها با گزارش لحظه به لحظه از صف های تشکیل شده مقابل فروشگاه های اپل بر هیجان مشتاقان این گوشی تلفن افزوده اند. یک سایت اینترنتی به نام "گیزمودو" هم که اختصاص به وسایل الکترونیکی دارد، به طور زنده تصاویر ویدئویی از مقابل فروشگاه اپل در ساتفرانسیکو پخش می کند.

در این تلفن که یک صفحه نمایش 3.5 اینچی دارد، به جای کلیدهای معمول، در آن از صفحه بزرگ حساس لمسی (touch-screen) استفاده شده است. به این ترتیب می توان از صفحه کلید لمسی آن برای نوشتن پیام های کوتاه استفاده کرد، این تلفن همچنین یک دوربین عکاسی دو مگاپیکسلی نیز دارد.

به علاوه، با آی فون می توان به اینترنت متصل شد، مانند آی پاد به موسیقی گوش داد و یا ویدئو تماشا کرد.

آی فون در دو نوع، با چهار یا هشت گیگابایت حافظه وارد بازار شده است. اپل می گوید باطری این تلفن همراه برای هشت ساعت مکالمه، شش ساعت استفاده از اینترنت و یا هفت ساعت تماشای ویدئو مناسب است.

نقدهایی که این روزها درباره تلفن همراه آی فون منتشر شده، همگی کمابیش مثبت بوده است اما کسانی که به این گوشی دسترسی داشته و مدتی با آن کار کرده اند می گویند استفاده از صفحه لمسی برای تایپ کردن خیلی آسان نیست و سرعت بارگذاری اطلاعات در آی فون نیز بسیار کند بوده است.

به علاوه، این تلفن همراه در شبکه های مخابراتی نسل سوم کار نمی کند و قابلیت تبادل همزمان پیام کوتاه به صورت زنده را ندارد و تنها امکان انتخاب 25 نوع زنگ که از قبل در آن گذاشته شده را دارد.

اپل می گوید که امیدوار است تا سال 2008، ده میلیون دستگاه از این نوع تلفن را به فروش برساند که در این صورت یک درصد از بازار تلفن همراه را به دست خواهد آورد.

قیمت نسبتا بالای آی فون نیز مساله ای دیگر برای علاقمندان این گوشی است. آی فون به بهای 499 یا 599 دلار (با توجه به ویژگی های آن) عرضه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد